Czy usługi pulpitu zdalnego są przydatne?

Czy usługi pulpitu zdalnego są przydatne?

Pulpit zdalny to narzędzie, które jest dostępne już od dłuższego czasu. Mimo to niewiele osób wie, co to jest zdalny pulpit i jakie są jego możliwości. Spróbujemy to wyjaśnić?

Czym jest RDP?

Osób, które pytają, co to jest pulpit zdalny od pewnego czasu jest coraz więcej. Otóż pulpit zdalny umożliwia zdalne połączenie z innym komputerem. Pulpit zdalny jest narzędziem przydatnym w wielu sytuacjach. Dzięki niemu zyskujemy dostęp do zasobów komputera z dowolnego miejsca. Jest narzędziem, które może zrewolucjonizować pracę zdalną.

Nie trzeba już jechać do biura, aby skorzystać z plików, które dostępne są na służbowym komputerze. Pulpit zdalny jest świetnym rozwiązaniem zarówno dla firm, których część pracowników pracuje wyłącznie zdalnie, jak i dla tych, które pracują w trybie hybrydowym.

Czy zdalny pulpit jest narzędziem bezpiecznym?

Pulpit zdalny zabezpieczony jest poprzez Remote Edesktop Protocol określanym skrótem RDP. Protokół RDP zapewnia więc bezpieczeństwo korzystania z pulpitu zdalnego. Jest jednak warunek: RDP należy stosować tylko z mocnym hasłem. Istotne jest to, że za usługi pulpitu zdalnego użytkownicy nic nie muszą płacić.

Usługi pulpitu zdalnego są bowiem bezpłatne. Co więcej, usługi pulpitu zdalnego nie wymagają instalowania dodatkowego oprogramowania. Są to usługi standardowo dostępne we wszystkich systemach operacyjnych firmy Microsoft. Usługi te dostępne są nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale także na urządzeniach mobilnych. Pulpit zdalny podłącza się prosto i szybko.